Jumaat, 27 Januari 2012

Doa Majlis Persaraan Pn. Hajjah Rogayah Bt. Matt


الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وصحبه أجمعين

 اللهم يا رحمن يا رحيم...

Pada saat dan detik yang bersejarah ini, kami memohon ihsan dan rahmat-Mu, agar Engkau anugerahkan kesejahteraan, taufiq dan hidayah, juga ketabahan dan kekuatan kepada Yang Berbahagia Pn. Hajjah Rogayah binti Matt yang akan bersara, menamatkankan perkhidmatannya sebagai seorang guru. Moga baginya selepas bersara nanti, dilimpahkan kehidupan yang berkat, kesihatan yang baik, serta dikurniakan ketenteraman dan ketenangan jiwa.

اللهم يا منزل البركة و يا فاتح الرحمة...

Kurniakanlah kepadanya ganjaran, syafaat dan keredhaan atas segala jasa dan pengorbanan yang telah beliau curahkan, sepanjang bergelar seorang guru. Limpahkanlah rahmat dan berkat-Mu, sebagai ganjaran kepada semangat juang yang tidak pernah mengenal erti putus asa, dalam memikul tanggungjawab sebagai pendidik, pemimpin dan ibu yang sentiasa berusaha menyumbang tenaga, idea dan kepakaran, demi kecemerlangan anak bangsa.

Mudah-mudahan segala jasa, pengorbanan dan semangat beliau, menjadi pendorong untuk kami meneruskan perjuangan sebagai insan pendidik.

اللهم يا مقلب القلوب...

Bajailah hati kami dengan iman yang kukuh, hiasilah ia dilubuk hati kami, jauhkanlah kami dari perkara-perkara yang Engkau murkai, tuntunlah hati kami agar sentiasa berada di atas jalan Islam, suburkanlah perasaan cinta kepada-Mu, jua cinta kepada rasul-Mu baginda Muhammad SAW.

Ya Allah! Satukanlah hati kami, kuatkanlah silaturrahmi antara kami, jauhkanlah pra-sangka yang merosakan kesatuan kami, bantulah kami untuk menjadi warga pendidik yang meninggikan syariat-Mu. Lahirkanlah dari madrasah ini, generasi-generasi yang mentaati segala perintah Mu, jua yang takutkan azab Mu.


اَللَّهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هَذَا جَمْعًا مَرْحُوْمًا، وَتَفَرُّقَـَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُّقاً مَعْصُوْمًا، وَلاَ تَجْعَلِ اللَّهُمَّ فِيْنَا وَلاَ مَعَنَا وَلاَ مَنْ يَتْبَعُنَا شَقِيًّا وَلاَ مَطْرُوْدًا وَلاَ مَحْرُوْمًا. رَبَّنَا ءَاتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَة ً وَفِي الأَخِرَةِ حَسَنَة ًوَقِنَا عَذَابَ النَّار, وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ, وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ العَالَمِيْنَ.


Catatan:
Doa ini di 'edit' semula oleh Abul Faruq mengikut kesesuaian.
Sumber asal: klik sini

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...