Rabu, 15 September 2010

Qawim..! Banyak bersabar.


"Berdasarkan maklumat, Proton Putra itu dikatakan cuba memotong sebuah kenderaan jenis Nissan Grand Livina tetapi gagal sebelum bergesel dengan kereta terbabit, menyebabkan Proton Putra melambung dan menghempap sebuah kereta jenis Hyundai Matrix yang datang dari arah bertentangan."


 Kenderaan sepupuku Hyundai Matrix (silver) remuk teruk dilanggar Proton Putra.


Proton Satria ini (dikatakan) adalah 'partner race' (Proton Putra) yang melanggar kenderaan sepupuku.


Walaupun ngeri rupanya, namun pemandunya (dikatakan) selamat dan sempat melarikan diri pada malam kejadian.


Enjin kenderaan kelihatan hancur lebur, kerana hentakan dan hentaman yang terlalu kuat.


 Grand Livina ini (dikatakan) adalah mangsa 'sondolan' Proton Putra sebelum ia melibas pokok dan melanggar Matrix (sepupuku) yang datang dari arah bertentangan.


Pokok hanya tinggal batang, kerana disagat oleh Proton Putra sebelum melanggar sepupuku (Matrix) yang tidak bersalah


 Begitulah remuknya Hyundai Matrix yang tidak berdosa.


Apapun, aku bersyukur kerana sepupuku (tak bersalah) selamat. Sekalipun Allah mengujinya dengan patah kedua kakinya, namun aku percaya pasti ada anugerah lain akan Allah anugerahkan padanya. "Ya Allah, sembuhkanlah deritanya, Engkau tuhan Maha Penyembuh"

Buat Qawim, banyak bersabar. Begitu juga Paknjang Khairi dan Maknjang Nazariah banyak bersabar dan banyak berdoa. 'Sesuatu yang tidak kita suka itu, pastinya ada kebaikan  sehingga ditaqdirkan Allah kepada kita'.

Gambar-gambar ini, di ambil dari website seorang kawan di Perlis, Mohd Umar Ahmad namanya. Untuk mengetahui laporan berita lanjut sila layari website beliau di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...