Sabtu, 19 September 2009

Penghujung Ramadhan 1430

Sedar tak sedar kita sudah berada di penghujung ramadhan 1430... Terpancarlah beberapa episod perasaan dengan pemergian ramadhan... Sebahagiannya sangat gembira kerana esok hari lebaran, sebaliknya ada yang bersedih dan berduka sekalipun esok hari lebaran... Namun bagi aku, ramadhan kali ini berbaur macam-macam rasa... gembira pun ada, sedih pun ada...

Perasaan gembira terhambur kerana pada tahun ini dapat berhari raya bersama mak & abah serta adik-adik di Perlis. Maklumlah jodoh aku dengan orang luar Perlis, maka hari raya mestilah dibahagi-bahagikan ikut giliran, namun di mana sekalipun lokasi perayaannya, kegembiraan dan kemeriahan tetap sama... "Syukur Alhamdulillah".

Persiapan tahun ini sebenarnya tak nak sakan-sakan sgt, tapi bila mengenagkan Hilyatul Husna, maka buat jugaklah sikit2 persiapan. Apatah lagi tahun ni Taisir pun balik bercuti dari Mesir. Plan raya tahun ni keluarga El-Hussin nak konvoi ke Lumut... ntahlah Lumut tu kat mana, yang penting hasilnya adalah "kasih sayang" "kemesraan" dalam keluarga kami.

Perasaan hiba pulak datang dengan pemergian ramadhan... "Takut" bercampur "Harap" semoga amalan ramadhan yang seba kekurangan itu dinilai "Hasanah" oleh Allah SWT... Aamin...

Selain itu juga perasaan sedih muncul bila sesekali terkenangkan Allahyarham Cikgu Nordin Ahmad... Kembali kerahmatullah pada petang jumaat 4 September 09 bersamaan 14 Ramadhan 1430. Seorang guru yang berdedikasi di SKSantan... Banyak episod-episod suka duka sepanjang bergelar guru dikongsi bersamanya... Dialah Kawan, dialah Teman, dialah Abang... Semoga Allah tempatkannya dikalangan orang yang bertaqwa... Al-Fatihah!

Sempena ramadan kali ini, ampun dan maaf buat semua... terutamanya mak & abah di Jejawi serta di Semenyih, doakan kebahagiaan kami di dunia & akhirat... "Kullu A`am wa Antum bi Khair"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...